25 Απρ 2015

Δ τάξη - Ο δίσκος της Φαιστού

Η μια από τις δύο όψεις του
Δίσκου της Φαιστού
Η β' όψη
Τοποθέτηση του ξύλινου δίσκου
πάνω σε μια σελίδα Α4



Θέλουμε το περίγραμμα του ξύλινου δίσκου. Εκεί θα σχεδιάσουν οι μαθητές το δίσκο.
Θα μιμηθούν το πρωτότυπο ως προς τις γραμμές. Με την κωδικοποίηση κάτι θα γίνει...























Οι "προτάσεις" των μαθητών της Δ.
Το σκαρίφημα υπάρχει στη σελίδα 95 του βιβλίου της Γλώσσας της Δ. 


Και περνάμε σε κωδικοποίηση των γραμμάτων...
Είναι και τα 24 γράμματα. 
Προσθέσαμε μερικά δίψηφα και δύο αριθμούς. Το 1 και το 4.
Η διαδικασία ήταν η εξής:
 Σε κομμάτι χαρτιού κάθε μαθητής έγραψε ένα γράμμα 
 και δίπλα του το σχέδιο που θα αντιστοιχεί στο γράμμα. 

Για αποφυγή διχογνωμιών ποιος θα κωδικοποιήσει τι, Αφού φτιάχτηκε μια λίστα με τα ονόματα των μαθητών, κάθε μαθητής που "δήλωνε" ένα γράμμα, αυτόματα αυτό "έβγαινε" από τη λίστα προς κωδικοποίηση. Έτσι η διαδικασία ολοκληρώθηκε σε μισή σχολική ώρα. 



Αφού λοιπόν φτιάχτηκαν τα γράμματα....συνθέτουμε με αντιστοιχία το όνομά μας...
 Όλα έτοιμα....σχεδόν.
Πάμε πάλι στο δίσκο. Χρειάζεται επεξεργασία...

Τοποθέτηση φωτοτυπίας επάνω στο ξύλινο "αντίγραφο".
Βαθύ χάραγμα των γραμμών έτσι ώστε να χαραχτεί και το ξύλο.

Με μολύβι τόνισμα των χαραγμάτων. Πρέπει να βλέπω που θα περάσει το μηχάνημα....
και ξεκινάει η "γέννηση" του αντιγράφου...
Έτοιμο!!!

πάμε πάλι στο σχολείο....
οι μαθητές μεταφέρουν το όνομά τους στο δικό μας δίσκο...

έτοιμο, με τα ονόματα των μαθητών...κωδικοποιημένα...
τώρα πρέπει να χαραχτούν κι αυτά...
πάλι στο σπίτι ο δίσκος....



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...