Συναισθήματα


Χρώματα, συναισθήματα, μουσική...
31 Οκτωβρίου 2014
Είπαμε "καλημέρα" όπως την ένοιωθε ο καθένας μας.


Χαρούμενα, λυπημένα, θυμωμένα, βαρετά, με όρεξη, κουρασμένα...

Με τη μουσική να μας κάνει παρέα, κάναμε ένα κύκλο, είπαμε δυνατά ένα αγαπημένο χρώμα και ένα συναίσθημα.

Διαβάσαμε το παραμύθι " Η παλέτα των Συναισθημάτων" και συζητήσαμε πως ο ζωγράφος έδειξε στη Συναισθηματικούλα ότι έχουμε πολλά συναισθήματα και πρέπει να μάθουμε να τα αναγνωρίζουμε και να τα ξεχωρίζουμε.

Στο τέλος πήραμε τα πινέλα μας και τον καμβά και δώσαμε μορφή στα συναισθήματά μας. 









Το νησί του πειρατή

26 Νοεμβρίου 2014
Χωριστήκαμε σε ομάδες. Διαβάσαμε το παραμύθι. Το διάβασμα συνοδευόταν από απαλή μουσική. Στη συνέχεια συζητήσαμε για την υπόθεση. Οι μαθητές αναφέρθηκαν σε αυτά που τους έκαναν εντύπωση. Είπαμε οτι κάθε ιστορία έχει ΑΡΧΗ ΜΕΣΗ ΤΕΛΟΣ.. Συζητήσαμε και αποφασίσαμε να γράψουμε και εμείς το δικό μας, συνεργατικό, παραμύθι. Οργανωθήκαμε σε ομάδες, σηκώσαμε τα μανίκια, πήραμε τα μολύβια, τις ξυλομπογιές και ξεκινήσαμε... Γίναμε εικονογράφοι και το διασκεδάσαμε!Επιλέξαμε μουσική υπόκρουση που πιστεύαμε ότι του ταίριαζε. Για το τέλος της ιστορίας παίξαμε τη δική μας μουσική με τα μουσικά μας οργανάκια.

Παραμύθι μύθι μύθι το κουκί και το ...ποντίκι....... συνέχεια

17 Δεκεμβρίου 2014
Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με το 12ο Δημ.Σχ. Ζωγράφου, σήμερα το πρωί παραλάβαμε τις χριστουγεννιάτικες κάρτες που μας έστειλαν οι φίλοι μας, και χαρήκαμε πολύ.




Συνδεθήκαμε λοιπόν μαζί τους μέσω skype και μπορέσαμε να τους δούμε και να τους ακούσουμε!
















Τους ρωτήσαμε για τα βιβλία που διάβασαν και τα παραμυθοποιήματα που έγραψαν.







Εμείς τους παρουσιάσαμε ένα μέρος από τις πρόβες της χριστουγεννιάτικης γιορτής μας.













Στο τέλος ανταλλάξαμε ευχές για τις μέρες που έρχονται.

Ήταν μια υπέροχη εμπειρία!

Ανυπομονούμε να τα ξαναπούμε!

Χριστουγεννιάτικες κάρτες για τους συνεργάτες - συμμαθητές μας στο 12ο Δ. Σχ. Ζωγράφου 



18 Δεκεμβρίου 2014
Λίγες μέρες απομένουν για τα Χριστούγεννα...
Αποφασίσαμε να στείλουμε τις ευχές μας στους φίλους μας του 12 Δημοτικού Σχολείου Ζωγράφου.

Οι μαθητές ήταν πολύ ευχαριστημένοι που είχαν να ετοιμάσουν κάτι γιορτινό για τους συμμαθητές τους.

Φτιάξαμε από μια χριστουγεννιάτικη ζωγραφιά και με τη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας,  οι ζωγραφιές μας γίναν κάρτες.

Χρόνια πολλά, καλή χρονιά, υγεία και ευτυχία για κάθε μέρα του χρόνου..

14ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου Αττικής



Α και Β τάξεις





Μια παράξενη χριστουγεννιάτικη ιστορία

23 Δεκεμβρίου 2014
Αφού ολοκληρώσαμε την ενότητα της Γλώσσας που μιλούσε για τα Χριστούγεννα και αναφερθήκαμε στα έθιμα και τις παραδόσεις από διάφορα μέρη της Ελλάδας αποφασίσαμε να γράψουμε ένα χριστουγεννιάτικο παραμύθι. Αφορμή ήταν κάποιες λέξεις κλειδιά που υπήρχαν στην αντίστοιχη ενότητα. Ακούγοντας χριστουγεννιάτικες μελωδίες, δημιουργήσαμε ομάδες. Συνεργατικά λοιπόν, βάλαμε μπρος τη φαντασία μας και ξεκινήσαμε... Το γράψαμε, το εικονογραφήσαμε και σας το παρουσιάζουμε...

Η Β τάξη σας εύχεται ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.

Τα "Μυστικά Χριστουγεννιάτικα Παραμύθια"

10 Ιανουαρίου 2015


Τα "Μυστικά Χριστουγεννιάτικα Παραμύθια" είναι το παιδικό θεατρικό έργο που παίχτηκε από τους μαθητές των Α και Β τάξεων του σχολείου μας. Η δραματοποίηση αυτή είχε σκοπό να μας ταξιδέψει στον κόσμο των συναισθημάτων και της διαφορετικότητας
Με μουσικές που ξεχύθηκαν μέσα στην αίθουσα, οι μαθητές μίλησαν με το δικό τους τρόπο για το σεβασμό στη διαφορετικότητα, για την αγάπη και τη φιλία.  Προσπάθησαν να γεμίσουν τις ψυχές μας με τα πιο όμορφα συναισθήματα που κάθε καρδιά λαχταρά για να ονειρευτεί ένα καλύτερο κόσμο


Διαβάσαμε - Εικονογραφήσαμε - Ηχογραφήσαμε

18 Ιανουαρίου 2015

Έχει χρώμα η χαρά;

5 Φεβρουαρίου 2015

Στόχος: Η επίγνωση του συναισθήματος χαράς και λύπης.
Ακούγοντας χαρούμενες μελωδίες συζητήσαμε για το πότε νιώθουμε χαρά.
Είπαμε πως εκφράζουμε τη λύπη και πως τη χαρά μας.
Φέραμε χρωματιστές κορδέλες στην τάξη και δώσαμε χρώμα στη χαρά..
Στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας διαβάσαμε το βιβλίο ΕΝΑΣ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ ΙΠΠΟΠΟΤΑΜΟΣ
και μιλήσαμε για τα ζώα / ήρωες και πως ο ιπποπόταμος από την απόλυτη ανία πέρασε στη χαρά.
Στο τετράδιο μας γράψαμε τις ιδέες μας κολλήσαμε τις κορδέλες και σας το παρουσιάζουμε.

Η γοργόνα και τα συναισθήματα

7 Φεβρουαρίου 2015
Με αφορμή το βιβλίο της Β τάξης της Γλώσσας χωριστήκαμε σε ομάδες μοιράσαμε τις λέξεις κλειδιά που μας πρότεινε το βιβλίο, βάλαμε τη φαντασία μας και ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε την ιστορία μας.
Μια γοργόνα πηγαίνει στη χώρα των συναισθημάτων....μια χώρα διαφορετική όμορφη γεμάτη χρώματα και συναισθήματα.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας των Α και Β τάξεων οι μαθητές της Β τάξης διάβασαν στην Α τάξη την ιστορία τους και..... ξεκίνησε η εικονογράφηση!!!
Συνεχίσαμε παίζοντας παιχνίδια ρόλων και εκφράζοντας ο καθένας μας ένα διαφορετικό συναίσθημα...διασκεδάσαμε και περάσαμε όμορφα.







Το γαϊτανάκι των συναισθημάτων... 

 Η κατασκευή

14 Φεβρουαρίου 2015







Ωραία!! και τώρα; Τι γαϊτανάκι λέει ο τίτλος; Πού είναι;
Συνεχίζουμε...

Με δεδομένο ότι οι μικροί μαθητές δεν θα μπορούσαν να συγκρατήσουν τον κορμό καθώς θα περιστρέφονταν οι συμμαθητές τους....
Κάναμε λίγο μεγαλύτερο το γαϊτανάκι (δεν θα φτάνει ως τη μέση τους, αλλά ως το έδαφος) και του βάλαμε και βάση (είχαμε την τεχνογνωσία από τα δέντρα) έτσι ώστε οι μικροί μαθητές να μπορούν να πατούν πάνω σ' αυτή για να μην κουράζονται. 


Έτσι λοιπόν...
Χρησιμοποιήσαμε πάλι τους σωλήνες pvc για να ενώσουμε του κυλίνδρους. Πρώτα φτιάχτηκε η βάση...
Έτοιμη η βάση....
και προχωράμε στην τελική συναρμολόγηση....



μένει η χρήση....
2. Δύο μαθητές θα πατάνε στη βάση 
και θα κρατάνε το γαϊτανάκι 
έτσι ώστε να είναι σταθερό.


Το γαϊτανάκι των συναισθημάτων 

17 Φεβρουαρίου 2015
1. Λοιπόν παιδιά, έτσι στεκόμαστε, 
κρατάμε την κορδέλα χωρίς να την 
τραβάμε και  θα σας πω πως θα περπατάτε 
και τι θα κάνετε, 


3. Τέλεια, για να ξεκινήσουμε σιγά σιγά!
4. Οι 12 μαθητές είναι η πρώτη ομάδα,
θα ακολουθήσουν και οι άλλοι όμως









5. Ξεκινάμε!!!
6. Κάθε μαθητής θα περνάει μια φορά
πάνω 
από κορδέλλα και μια κάτω.
Οι 12 μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες 
των 6 που κινούνται ταυτόχρονα
και με αντίθετη φορά

7. Περίφημα!!! Αν σκεφτεί κανείς
ότι το 
χρησιμοποιούν πρώτη φορά 
και είναι μαθητές της Α και της Β!
8. κάτι γίνεται!!! όχι πως παινευόμαστε, 
αλλά "πετάει η ομάδα"


Όχι παίζουμε!!! υπογραφή....οι γίγαντες της Α και της Β!!!

"Γεια σου κύριε Φόβε"

22 Φεβρουαρίου 2015
Οι Α και Β τάξεις στο πλαίσιο του προγράμματος που εκπονούν για τα ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Συναισθημάτων.

Το Μουσείο αυτό είναι ένα διαδραστικό μουσείο καθώς μέσα από παιχνίδια, ιστορίες και παραμύθια ενθαρρύνει τους μαθητές να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να κατανοήσουν το συναισθηματικό τους κόσμο.

Οι μαθητές συμμετείχαν στο πρόγραμμα 'Γεια σου κύριε Φόβε' που σκοπό έχει να γνωρίσουν, να επεξεργαστούν και να διαχειριστούν το συναίσθημα του φόβου.









Δε φοβάμαι

1 Μαρτίου 2015
Στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας και του προγράμματος για τα Συναισθήματα διαβάσαμε τα βιβλία ΦΟΒΟΣ και ΕΓΩ ΔΕ ΦΟΒΑΜΑΙ.
Οι ερωτήσεις που ακολούθησαν ήταν : 

  • Πότε νιώσαμε το συγκεκριμένο συναίσθημα;
  • Ποιοι παράγοντες είχαν συμβάλλει;
  • Τι χρώμα ταιριάζει στο φόβο;
Ακούσαμε διάφορα κομμάτια κλασικής μουσικής χορέψαμε και κινηθήκαμε ελεύθερα εκφράζοντας μέσα από κινήσεις το φόβο..
ΣΤΌΧΟΣ ΗΤΑΝ Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ.
Αφού συζητήσαμε για τις στιγμές που έχουμε φοβηθεί, δημιουργήσαμε ένα δίφυλλο βιβλιαράκι που ζωγραφίσαμε και ύστερα γράψαμε τις δικές μας ιστορίες ... φόβου.




Γράφουμε τα κείμενα

4 Μαρτίου 2015
Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με τους φίλους μας του 12ου Δημ. Σχ. Ζωγράφου, για τη συγγραφή παραμυθιών, λάβαμε δύο εικονογραφημένες ιστορίες και προσπαθήσαμε να γράψουμε εμείς τα κείμενα.

Είδαμε στον πίνακα μία-μία τις εικόνες που μας έστειλαν, τις παρατηρήσαμε προσεκτικά και προσπαθήσαμε με ανταλλαγή απόψεων, να μαντέψουμε τι ήθελαν να μας πουν.

Σκέψεις, σχόλια και ιδέες πολλές...

Οι δασκάλες μας κατέγραψαν τα πάντα και στη συνέχεια με την καθοδήγησή τους, τις οργανώσαμε βάζοντάς τες σε μια νοηματική σειρά. Έτσι γράψαμε την δική μας εκδοχή στα παραμύθια.
Άραγε οι σκέψεις μας πόσο ταιριάζουν και πόσο διαφέρουν από τις σκέψεις των φίλων μας;


Περιμένουμε να ακούσουμε τη δική τους εκδοχή στην επόμενη τηλεδιάσκεψη...

Γι αυτό λοιπόν, γράψαμε....
 και τελικά διαμορφώσαμε την πρόσκληση...




Ένα δικό μας παραμύθι

6 Μαρτίου 2015
Οι Α και Β τάξεις στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας και του προγράμματος για τα Συναισθήματα διαβάσαμε το βιβλίο "μακάρι να μπορούσα..να πιστέψω στον εαυτό μου".
Συζητήσαμε γιατί έκλαιγε το λιονταράκι και ποιο ήταν το συναίσθημα που το συνοδεύει;
Το κλειδί της ιστορίας μας βρίσκεται στην τόνωση της αυτοπεποίθησης.

ΚΑΝΕΙΣ ΔΕ ΒΟΗΘΗΣΕ ΤΟ ΛΙΟΝΤΑΡΑΚΙ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΦΙΛΟΣ...  

που έσκυψε κοντά του και ασχολήθηκε μαζί του.






Ενθαρρύναμε τους μαθητές στο παιχνίδι ρόλων..
Διασκεδάσαμε και πιστεύουμε ότι οι μαθητές μας αισθάνθηκαν περισσότερο σιγουριά για τις ικανότητες τους.
Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες και αποφασίσαμε να γράψουμε ένα δικό μας παραμύθι.


Η Β τάξη έβαλε τη φαντασία της πήρε μαρκαδόρους χαρτόνια και νερομπογιές και ξεκίνησε!!!












Η Α τάξη συνέχισε το παραμύθι, μας έγραψε τι έγινε με τον ήρωα του παραμυθιού και ποιο ήταν το τέλος...
Συνεργαστήκαμε, γίναμε συγγραφείς και εικονογράφοι 

και σας το 

παρουσιάζουμε




Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με το 12ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου...

9 Μαρτίου 2015
Στα πλαίσια της συνεργασίας μας με το 12ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου, σήμερα το πρωί
 συνδεθήκαμε οπτικοακουστικά μέσω Skype και συζητήσαμε για τα συνεργατικά παραμύθια που εκείνοι εικονογράφησαν και εμείς βάλαμε τα λόγιαΜας ρώτησαν αν μας άρεσαν οι εικόνες που μας έστειλαν, αν δυσκολευτήκαμε να καταλάβουμε αυτά που ήθελαν να μας πουν.
Εμείς με τη σειρά μας τους ρωτήσαμε από πού πήραν τις ιδέες τους και αν τους άρεσαν τα λόγια και ο τίτλος που βάλαμε σε κάθε παραμύθι.
Έπειτα μας παρουσίασαν τη δική τους εκδοχή και διαπιστώσαμε πως οι σκέψεις μας δεν διέφεραν πολύ από τις δικές τους.
Στο τέλος τους αποχαιρετήσαμε και τους ευχαριστήσαμε για την συνεργασία που είχαμε περιμένοντας με ενδιαφέρον την επόμενη συνεργατική μας δράση.





Αλληλογραφούμε με τους συμμαθητές μας στο 12ο Ζωγράφου

12 Μαρτίου 2015




Μετά την τηλεδιάσκεψη που είχαμε με το 12o Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου με το οποίο συνεργαζόμαστε τη φετινή χρονιά οι μαθητές μας ζήτησαν να στείλουμε στους e-φίλους μας ένα γράμμα για να μας γνωρίσουν καλύτερα.

Αφορμή ήταν η ενότητα της Γλώσσας της Β τάξης (Αλληλογραφώ) και το μάθημα της Α τάξης ( Ένα γράμμα για την Ιωάννα) .

Στόχοι αυτής της δράσης ήταν η εξοικείωση των μαθητών με διαφορετικά κειμενικά είδη -επιστολή και τα βασικά στοιχεία της δομής ενός γράμματος ( ημερομηνία, προσφώνηση,χαιρετισμός) ,η παραγωγή κειμένου και η ανάγνωση ,κατανόηση, σύνταξη επιστολής (γράμματος).

Αφού συντάξαμε την επιστολή μας χρησιμοποιήσαμε  φακέλους ψηφοδελτίων που είχαν μείνει στις τάξεις μας από τις εκλογές, για να αποστείλουμε τα γράμματά μας.

Οι συγκεκριμένοι φάκελοι είχαν μια διαγώνια γραμμή που μας βοήθησαν στο να τοποθετήσουμε σωστά τα στοιχεία του αποστολέα και του παραλήπτη.

Περιμένουμε με χαρά την απάντηση από τους φίλους μας !


Α+Β τάξεις - Συν-γράφουμε ...ξανά!
Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

12ο Δ.Σ. Ζωγράφου και 14ο Ηρακλείου Αττικής συν-γράφουμε ξανά... Αυτή τη φορά όλη η εργασία έγινε ψηφιακά με τη χρήση του storybird.



Στο 12ο Δ.Σ. Ζωγράφου οι μαθητές του Β1 ξεκινήσαμε το παραμύθι μας...
                           

Στο 14ο Δ.Σ. Ηρακλείου Αττικής οι μαθητές της Β΄τάξης συνέχισαν ...

Το ίδιο ακολούθησε και με τα άλλα δυο τμήματα. Η Α΄τάξη του 14ου Δ.Σ. Ηρακλείου Αττικής ξεκίνησε την ιστορία και το Β3 τμήμα του 12ου Δ.Σ. Ζωγράφου την ολοκλήρωσε.
Τα παραμύθια μας δημοσιεύτηκαν ....κλικ και καλή ανάγνωση!



Αισιοδοξία Γέλιο Αγκαλιά Παιδί Ηρεμία...
Σάββατο, 23 Μαΐου 2015
Τη φετινή χρονιά οι Α και Β τάξεις υλοποιήσαμε ένα Σχέδιο Δράσης για τα συναισθήματα. 

Στόχοι του Σχεδίου ήταν, οι μαθητές:
  • Να εκφράζουν τα συναισθήματα τους, 
  • να οικοδομούν - δημιουργούν υγιείς σχέσεις, 
  • να διαχειρίζονται - ελέγχουν τα αρνητικά συναισθήματα, 
  • να καλλιεργήσουν τις κοινωνικές σχέσεις και φυσικά 
  • να συνεργάζονται.
Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε άλλη μια συνεργατική δράση με το πιο όμορφο συναίσθημα που είναι η αγάπη. 

Δημιουργήσαμε την 

ακροστιχίδα της αγάπης.

Αισιοδοξία

Γέλιο

Αγκαλιά

Παιδί 
Ηρεμία



 Διαβάσαμε τα βιβλία:

Σημασία έχει η αγάπη, 

Μοιράζομαι σημαίνει ευτυχία










Ως επισφράγισμα της δράσης μας, "δανειστήκαμε " την ιδέα της Δ τάξης "Επανακυκλώνουμε" και αποφασίσαμε να φτιάξουμε την κασετίνα της ΑΓΑΠΗΣ. 

Ζωγραφίσαμε πάνω στα πανιά από τις τέντες, τα τοποθετήσαμε μέσα στα κουτιά, προσθέσαμε τα σχετικά κορδόνια και και οι κασετίνες ήταν έτοιμες.
Τραγουδήσαμε και καταλήξαμε, ότι αυτό που μένει στις καρδιές μας και τις κρατάει ζεστές, είναι η ...
αγάπη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...