Μουσική - project: Όλα είναι Ήχος
Τάξεις: Δ –Ε – Στ
Υποθέματα
- Κατασκευές μουσικών οργάνων
- Αξιοποίηση «άχρηστων» υλικών
- Εξερεύνηση ιδιοτήτων του ήχου
- Κατανόηση βασικών μουσικών εννοιών με βιωματικό τρόπο, μουσική εκτέλεση τραγουδιών με συνοδεία μικρών μουσικών συνόλων, επένδυση μικρών κειμένων με ήχους ( ηχοϊστορίες)
![](https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F-luRA5Qqag5s%2FVIDEP3P5l0I%2FAAAAAAAAImw%2Fy9c1CNaf6WU%2Fs1600%2F10.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*)
![](https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-iM5_1MyE680%2FVJMKdau2QXI%2FAAAAAAAAJHo%2FfyyTG45GUGs%2Fs1600%2F20141213_123159.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*)
Στόχοι
- Καλλιέργεια - ανάπτυξη δημιουργικότητας
- Όξυνση της φαντασίας και της παρατηρητικότητας
- Ενθάρρυνση της εφευρετικότητας και αυτοσχεδιασμού
- Εναλλακτικός τρόπος έκφρασης συναισθημάτων
- Δημιουργία ομαδικού πνεύματος – συνεργασίας
- Εμπλοκή εξωσχολικού περιβάλλοντος, γονείς – τοπικοί επαγγελματίες κ.λ.π.
![](https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-Yxky88Qnwvc%2FVHjojRGe45I%2FAAAAAAAAIQ8%2Fa3mEDr_EqHk%2Fs1600%2F20141127_175603.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*)
Περιεχόμενο
- Βιωματική προσέγγιση βασικών μουσικών εννοιών μέσω ηχοπειραματισμών.
- Κατασκευή απλών μουσικών οργάνων είτε αλλάζοντας «ρόλο» σε αντικείμενα της καθημερινότητα, είτα επανακυκλώνοντας, δηλαδή να επαναχρησιμοποιούν υλικά – αντικείμενα που θεωρούνται άχρηστα.
- Γνωριμία με συμβατική μουσική σημειογραφία, μέσα από την εκτέλεση απλών ρυθμικών προτύπων.
- Μουσική εκτέλεση διαμέσου της φωνής και αυτοσχέδιων μουσικών πηγών ήχου.
- Ηχητική επένδυση εικόνας, ή κειμένου (ηχοϊστορία)
![](https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F-jIXZaB8HIJc%2FVG94BfVGI7I%2FAAAAAAAAIM0%2FYUg08aAxiXw%2Fs1600%2Fdrumming.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*)
Μεθοδολογία
- Ατομικές ασκήσεις κατευθυνόμενης άσκησης
- Δραστηριότητες που προκαλούν αυτενέργεια - αυτοσχεδιασμό και καλλιεργούν τη δημιουργικότητα
- Βιωματική, ενεργήτική μάθηση
- Επανακύκλωση υλικών
- Συνεργατική μέθοδος
![](https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com%2F-6eOBY7ZxGdo%2FVIdl1TxsxWI%2FAAAAAAAAI00%2FHGa_kjXIteQ%2Fs1600%2F20141122_104714.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*)
Χρονοδιάγραμμα
Νοέμβριος 2014 - Απρίλιος 2015
Σύνδεση Α.Π.
Οι μαθητές να είναι σε θέση:
- να κατανοούν μουσικές έννοιες,
- να κατασκευάσουν και να χρησιμοποιήσουν αυτοσχέδια μουσικά όργανα,
- να αποκτήσουν ρυθμική συνείδηση,
- να συμμετέχουν ενεργά σε διαδικασίες μουσικής εκτέλεσης,
- να ανακυκλώσουν- αξιοποιήσουν άχρηστα υλικά,
- να εξερευνήσουν τις ιδιότητες του ήχου.
Στο πλαίσιο αυτού του project λοιπόν:
- Όλα είναι ήχος 1 - Κατασκευάζουμε κουδουνάκια!
- Όλα είναι ήχος 2 - Drums made in school!
- Όλα είναι ήχος 3 - Κατασκευών συνέχεια - Μπαγκέτες και ξερό ψωμί!!!
- Όλα είναι ήχος 4 - Ξύλο της βροχής ή .... βρέχει φακές!
- Όλα είναι ήχος 5 - και drums 2
- Όλα είναι ήχος 6 - Άρχισαν τα όργανα!!!
- Όλα είναι ήχος - Συνεχίζοντας τις κατασκευές!!!
- Όλα είναι ήχος 7 - Με χάρτινα πιατάκια...φτιάχνουμε κύμβαλα
- Όλα είναι Ήχος 8 - Χριστουγεννιάτικες μαράκες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου