Φαινομενικά, οι πρωταρχικοί στόχοι του «Συν-γραφέα» επικεντρώνονται στο συντονισμό, στο συχρονισμό, στη συνεργασία και κατ΄επέκταση στη συνοχή της ομάδας.
Ουσιαστικός όμως στόχος του συγκεκριμένου εργαλείου, είναι και η εξάσκηση λεπτών κινητικών δεξιοτήτων.
Οι λεπτές κινητικές δεξιότητες είναι κινήσεις γνωστές σε όλους μας όπως η γραφή, ο σχεδιασμός σχημάτων, η χρήση ψαλιδιού, το δέσιμο και λύσιμο κορδονιών, το κούμπωμα και ξεκούμπωμα κουμπιών, το ντύσιμο ή ξεντύσιμο ρούχων και πολλές πολλές άλλες.
Συνήθως θεωρούμε ότι οι κινήσεις αυτές είναι αυτονόητο να τις εκτελέσει κάποιος.
Η επιτυχής ή όχι επίτευξη των κινήσεων αυτών όμως, προϋποθέτει συνεχή ενδυνάμωση των μικρών μυϊκών ομάδων ενός παιδιού ή ενήλικα και εξάσκηση με συγκεκριμένες δραστηριότητες που οδηγούν στην αυτοματοποίηση των εν λόγω κινήσεων.
Έτσι λοιπόν στη Δ τάξη, το προσπαθήσαμε...
Δύο Σελίδες Α4 κολλημένες στο θρανίο |
Ομάδες των 4 μαθητών ανά Συν+γραφέα |
Αρχίζει η προσπάθεια |
Ο ένας τραβάει, ο άλλος σπρώχνει, θέλει υπομονή η συνεργασία!!! |
Σίγουρα δεν κουνιέται το χαρτί; |
και τα αποτελέσματα!!!
(...μόνο για την ανάρτηση, δεν έχουν καμιά σημασία)
Στόχος δεν είναι η αξιολόγηση των μαθητών. Είναι άλλωστε κάτι εντελώς νέο γι αυτούς.
Στόχος είναι πέρα από την ανάπτυξη των δεξιοτήτων που προαναφέρθηκαν, η συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι ομάδα-συνεργασία δε σημαίνει ... "είμαι ο αρχηγός, αλλιώς δε μετέχω"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου