Η τέντα έχει τη δική της ιστορία



Συνεργασία:
Γ τάξη, 14ου Ν. Ηρακλείου + Γ2 τάξη, 1ου Παπάγου




Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν

Γιώργος Γαμβρινός, Νικολέττα Ψιλού, Έρη Σουρούνη, Μερόπη Μανταίου


Τάξεις - τμήματα

Γ2 1ου Παπάγου + Γ τάξη 14ου Ν. Ηρακλείου

Τίτλος project

«Η τέντα έχει τη δική της ιστορία»
Υποθέματα

Αναζήτηση ευρηματικών λύσεων για εικαστικές δημιουργίες, αποτύπωση στιγμών της μυθολογίας με τη δύναμη της φαντασίας των μαθητών, επαφή με «άχρηστα» υλικά, γνωριμία με τη βιβλιοδεσία και τη δημιουργία λευκώματος μυθολογίας.
Στόχοι

Κριτική προσέγγιση της Ιστορίας, βιωματική ανακάλυψη λεπτότερων πτυχών της μυθολογίας, εξέταση λεπτομερειών των έργων τέχνης που αναφέρονται σε γεγονότα της μυθολογίας, ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας, έκφραση συναισθημάτων.
Περιεχόμενο

Βαθύτερη γνώση της μυθολογίας μέσα από ουσιαστικό διάλογο και διαπραγμάτευση για το θέμα της απεικόνισης, ενσυναίσθηση της χωροχρονικής αλληλουχίας μέσα από την εικαστική δημιουργία, ψυχοκινητική καλλιέργεια.
Μεθοδολογία

Επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, βαθύτερη ενασχόληση με συγκεκριμένα μυθικά πρόσωπα και θεότητες, αφήγηση μύθων, σύγκριση διαχρονικών έργων τέχνης, υπόδυση ρόλων, θεατρικό παιχνίδι, συνεργασία σε ομάδες.
Χρονοδιάγραμμα

10ος-12ος/2014
Συνεργασία

ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ - 

Τάξη Γ, 14ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου - Τμήμα Γ2, 1ου Παπάγου.


Πεδία σύνδεσης με Α.Π

Ιστορία (να αναπτύξουν ενδιαφέρον για την ελληνική μυθολογία και τις επιβιώσεις της στη γλώσσα, τη λογοτεχνία, την τέχνη, να έλθουν σε επαφή με την πολιτιστική τους κληρονομιά, να μάθουν να ερμηνεύουν σωστά έννοιες όπως χώρος, χρόνος, μύθος, πραγματικότητα, εκστρατεία, δωδεκάθεο, άθλος, ήρωας), Γλώσσα (εφαρμογή προφορικών οδηγιών για την εκτέλεση έργων, σχολιασμός προσώπων, καταστάσεων, συναισθημάτων), Ευέλικτη Ζώνη (εμπλουτισμός της γνώσης των μαθητών μέσα από αναζήτηση πληροφοριών και έργων τέχνης, διαμόρφωση κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος), ΤΠΕ (επίσκεψη επιλεγμένων διαδικτυακών τόπων).
26 Σεπτεμβρίου 2014 - Ετοιμασίες

Η ιστορία των σελίδων της τέντας, 


με την ιστορία!!!

Τα κομμάτια της τέντας είναι άχρηστα κομμάτια από τοπικό επαγγελματία. Του τα ζητήσαμε, μας τα έδωσε... Μπαίνουμε πάλι στη διαδικασία της επανακύκλωσης λοιπόν. 

Ενώ ως κομμάτια άχρηστα για τον επαγγελματία θα πήγαιναν σε κάποιο κάδο αχρήστων, στα χέρια μας θα γίνουν σελίδες βιβλίου.

Τα κομμάτια λοιπόν πρέπει να σχεδιαστούν έτσι ώστε να δώσουν σελίδες.

Για να δώσουν τις ίδιες σελίδες υπάρχουν δύο τρόποι:

1. Μετράμε με χάρακα

2. Χρησιμοποιούμε ένα σταθερό κομμάτι ως πρότυπο.


Επιλέχθηκε το δεύτερο ως ταχύτερη διαδικασία. Τόπος σχεδιασμού... ένα γκαράζ, στο Χολαργό. Πάμε για διαθεματικό project, γίνεται και διαπροαστιακό! 

Νέο Ηράκλειο, Παπάγος, Χολαργός, Βάρη (οι τέντες), Αγία Παρασκευή...μέχρι τώρα...

Λοιπόν....

 Ετοιμασίες
Τα εργαλεία σελιδοποίησης της τέντας...δύο κόντρα πλακέ κι ένα στυλό.Από τα κόντρα πλακέ χρειάζεται μόνο το ένα,αλλά με το δεύτερο γινόταν πιο γρήγορα το σχέδιο καθώς τοποθετώντας το ένα δίπλα στο άλλο έμενε το σχέδιο σε ευθεία.
Τα κομμάτια του ξύλου τοποθετήθηκαν με διάφορους τρόπους επάνω στο πανί.Ο λόγος;Να "βγάλει" το πανί το μεγαλύτερο δυνατό αριθμό σελίδων!
Ξεκίνησε η διαδικασία...
Ολοκληρώθηκε το πρώτο στάδιο.
Ωραία! τελείωσε το σχεδίασμα, πάνω στο πανί. Για να γίνουν σελίδες όμως κάποιος πρέπει να τις κόψει. Μπήκαμε σε μπελάδες. Αλλά είναι ωραίοι!
Μεταφορά του σχεδιασμένου πανιού στο σχολείο. 



30 Σεπτεμβρίου 2014
14ο Δημ. Σχ. Νέου Ηρακλείου... στο γραφείο δασκάλων!

η κ. Μερόπη επί τω έργω... 
Το γραφείο των δασκάλων
μετατρέπεται σε multi role
γραφείο
και η κοπή σελίδων προχωράει... .αργά,
αλλά σταθερά
τα πρώτα αποτελέσματα..."Βγήκαν" 37 σελίδες.
Χρειαζόμαστε κι άλλες όμως..
.


16 Οκτωβρίου 2014 
Υπόδυση ρόλων, θεατρικό παιχνίδι, στην τάξη μας!

Μιλούσαμε για τους 12 θεούς της Αρχαίας Ελλάδος. Κι έτσι όπως μας είχε συνεπάρει η συζήτηση...ξαφνικά ένα μεγάλο σύννεφο μπήκε στην τάξη μας. Μείναμε ακίνητοι!!! Τι συνέβαινε;...Ο χρόνος έδειχνε να έχει παγώσει. Σιγά σιγά το σύννεφο διαλύθηκε... Φιγούρες άρχισαν να διαφαίνονται μέσα στη θολούρα της ατμόσφαιρας. 

ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ στην τάξη μας!!!!!!

και αφού μας είδαν και τους είδαμε, βγήκαν και οι απαραίτητες θεϊκές φωτογραφίες....οι θεοί προχώρησαν σε ένα θεϊκό πάνελ συζήτησης!!! Πως λένε στην τηλεόραση οι καλεσμένοι, "καλησπέρα σε σας και στο πάνελ σας"!!! 


και φυσικά δεν ήταν μόνοι τους οι θεοί. Κάποιος φρόντισε για τα θεϊκά τους ρούχα....χρησιμοποιώντας, κουρτίνες, τραπεζομάντηλα, σεντόνια, φόδρες...
επανακυκλώνουμε σε κάθε ευκαιρία...

23 Οκτωβρίου 2014



Εμείς τα Τριτάκια σαν...Θεοί... είμαστε και Δημιουργοί!!! 
Με αφορμή εργασία, από τη σελ.12 του τετραδίου εργασιών Ιστορίας, παρατηρήσαμε ζωγραφικές παραστάσεις σε αγγεία. Διακρίναμε τις διαφορές τους. Μιλήσαμε για το διαχωρισμό τους σε μελανόμορφα και ερυθρόμορφα. Έτσι αποφασίσαμε να Δημιουργήσουμε! Ζωγραφίσαμε λοιπόν άθλους του Ηρακλή χρησιμοποιώντας μόνο δυο χρώματα: 

ερυθρό και μαύρο






24 Νοεμβρίου 2014





Στη διάρκεια ενασχόλησης με την ενότητα τη Ιστορίας - "Το τέλος του Ηρακλή" κάποιοι μαθητές αναρωτήθηκαν... γιατί ο Ηρακλής ήθελε να κάνει θυσία στο Δία;

Από τη συζήτηση προέκυψαν κι άλλα ερωτήματα - απορίες, όπως:

  • Τι ήταν η θυσία;
  • Πώς γινόταν;
  • Ποιες ανάγκες των ανθρώπων ικανοποιούσε;

Συζητήσαμε λοιπόν γι' αυτά και αποφασίσαμε να δραματοποιήσουμε μια αναπαράσταση της θυσίας σε "στιλ" αρχαιοελληνικό...γιατί όπως έχετε καταλάβει μας αρέσει ΠΟΛΥ το θεατρικό παιχνίδι. 


Έτσι σηκώσαμε τα μανίκια και:
  • Γράψαμε μια "προσευχή" χρησιμοποιώντας όσα μάθαμε στο μάθημα των Θρησκευτικών για τα μέρη της προσευχής. (Δοξολογία - Ευχαριστία - Παράκληση)
  • Συγκεντρώσαμε καρπούς και φρούτα για να τα ...θυσιάσουμε!
  • Στήσαμε το βωμό. (χαρτόκουτα και σεντόνια). 
  • Φτιάξαμε την αρχαιοελληνική ορχήστρα, που είχε και τα κρουστά όργανα.
  • Ετοιμάσαμε το "χορό" με τους απαραίτητους ϊερείς" και "ιέρειες".
  • Ντύσαμε με καθαρό "χιτώνα" τον Ηρακλή...
και ...φώτα ... κάμερες ..

ΠΑΜΕ! 


Στη συνέχεια οι θεοί και ο ημίθεος, απομυθοποιήθηκαν και επέστρεψαν στα θνητά τους καθήκοντα, αφού δίπλωσαν και τακτοποίησαν τις κουρτίνες  τα θεϊκά τους ενδύματα και τις τσάντες ιερές θήκες όπου φυλάσσονται.















3 Δεκεμβρίου 2014


Φέτος στο project "Η τέντα είχε τη δική της ιστορία", συνεργαζόμαστε με τη Γ2 τάξη του 1ου Δ.Σχ. Παπάγου.
Έχουμε κοινή στοχοθεσία, μοιραζόμαστε ιδέες και ανταλάσσουμε απόψεις. 
Στο πλαίσιο αυτή ςτης υνεργασίας λοιπόν, είδαμε, και μας άρεσε, μια δραστηριότητα που πραγματοποίησε η Γ2 του 1ου Παπάγου, με geoboard, που συνδύαζε τα Μαθηματικά με την Ιστορία. 
Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να βοηθήσουμε κι εμείς το Θησέα να βρει το Μινώταυρο μέσα στο Λαβύρινθο, χρησιμοποιώντας όχι μόνο το "μίτο της Αριάδνης", όπως μάθαμε στην Ιστορία, αλλά και το geoboard. 

Φτιάξαμε φιγούρες του Θησέα, του ΜΙνώταυρου, της Αριάδνης και ξεκινήσαμε και τη γνωριμία με τα geoboard. 


Τι ακριβώς κάναμε;
  • Χρησιμοποιήσαμε τις Νέες Τεχνολογίες...
  • Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο εικόνες.
  • Οι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιήσαμε...Μινώταυρος, Θησέας, Ancient Greek, Ancient greek cartoons, Αριάδνη, minoan women, minoan columns....
  • Καταλήξαμε στις εικόνες που φαίνονται.
  • Τις τυπώσαμε, τις κόψαμε περιγραμμικά, τις πλαστικοποιήσαμε, πήραμε πώματα αναψυκτικών και τις βάλαμε σε βάση.




και ως αποτέλεσμα... αφού το δοκιμάσαμε στο γραφείο των δασκάλων....







Ωραία, μας αρέσει ως εδώ, αλλά δεν έχουμε φόντο!!!...Όμως...

Την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου γιόρταζε η κ. Μερόπη! Η δασκάλα της τάξης! Έφερε λοιπόν γλυκά από ζαχαροπλαστείο. Σημασία δεν έχει τόσο το γλυκό, όσο το κουτί του ζαχαροπλαστείου! Γυαλιστερό, λευκό και χαρτόνι!!! Ότι πρέπει για τοίχο παλατιού με τις ερυθρόμορφες μινωικές κολώνες!!!




Αυτή ήταν η δική μας δοκιμή. 
Σημασία έχει τι έκαναν οι μαθητές όμως...

Οι μαθητές λοιπόν κλήθηκαν:

Να σχεδιάσουν το Λαβύρινθο έτσι ώστε να έχει πρόσβαση στο Μινώταυρο ο Θησέας,





















Να μετρήσουν την απόσταση ανάμεσα
σε δύο βίδες, έτσι ώστε να μπορούν να υπολογίσουν πόση απόσταση διήνυσε ο Θησέας με το μίτο της Αριάδνης. 








Να θυμηθούν τα γεωμετρικά σχήματα σχεδιάζοντας Λαβύρινθους και στη συνέχεια να ακολουθήσουν την πορεία που οι ίδιοι σχεδίασαν. 



όλα τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα...














21 Φεβρουαρίου 2015


Τη Δευτέρα στις 16 Φεβρουαρίου, αποφασίσαμε να επικοινωνήσουμε με τη βοήθεια της τεχνολογίας, με τους συμμαθητές μας από το 1ο Δημ.Σχ. Παπάγου. Άλλωστε συνεργαστήκαμε όλοι μαζί, κατά το πρώτο τρίμηνο, για το λεύκωμα της μυθολογίας, το οποίο θα δημοσιευτεί κι αυτό με τη σειρά του.

Κι επειδή η απόσταση που μας χωρίζει είναι κάπως μεγάλη, ο μόνος τρόπος για να συναντηθούμε ήταν... στον "αέρα"!!! Κάναμε δηλαδή ένα...

ΤΗΛΕΜΑΘΗΜΑ!!!

-Πώς; Πού; Πότε; Γιατί;

-Πώς έγινε το τηλεμάθημα;

-Με τη βοήθεια της τεχνολογίας (αν και μας δυσκόλεψε, η αλήθεια είναι...).

-Πού έγινε το τηλεμάθημα; 

-Μέσα στις τάξεις μας, φυσικά. Συνδεθήκαμε μέσω σκάιπ και επικοινωνήσαμε με τους συμμαθητές μας. Έτσι μπορούσαμε να δούμε ο ένας τον άλλον, να μιλήσουμε και να ανταλλάξουμε τις απόψεις μας

-Πότε έγινε;


-Τη Δευτέρα το πρωί, το πρώτο δίωρο.


-Γιατί;


-Για να ξεφύγουμε από τη ρουτίνα του επαναληπτικού διαγωνίσματος, σκεφτήκαμε να χωριστούμε σε ομάδες. Εμείς ήμασταν οι Τρώες και η Γ΄ τάξη του 1ου Δημοτικού Παπάγου ήταν οι Αχαιοί. Ανταλλάξαμε ερωτήσεις όπως:



-Ποιος ήρωας των Αχαιών / Τρώων θα ήθελες να ήσουν και γιατί;



-Πώς νιώθετε εσείς οι Αχαιοί που μας νικήσατε; Είστε χαρούμενοι τώρα;



-Αν ήσουν ο Πάρης σε ποια θεά θα έδινες το μήλο;



-Αν ήσουν ο Αγαμέμνονας, θα θυσίαζες την κόρη σου, την Ιφιγένεια;



-Πιστεύεις ότι οι Αχαιοί συμπεριφέρθηκαν σωστά όταν κατέκτησαν την Τροία;


Με τον τρόπο αυτόν θα κάναμε μία πολύ καλύτερη επανάληψη με εύστοχες ερωτήσεις που θα έπρεπε να απαντήσουμε, πότε εμείς και πότε η άλλη τάξη.

Το τηλεμάθημα μας δίνει τη δυνατότητα να συνεργαστούμε δάσκαλοι και μαθητές μεταξύ μας, να γνωριστούμε καλύτερα και να βγούμε έξω από τα όρια της τάξης μας. Ανακαλύπτουμε την άποψη άλλων συμμαθητών μας και επικοινωνούμε σύγχρονα. Ελπίζουμε στο μέλλον να μας δοθεί η ευκαιρία να επικοινωνήσουμε και πάλι!!!




http://nikopsi.blogspot.gr/


25 Φεβρουαρίου 2015


Είχαμε ξεκινήσει το Σεπτέμβριο του 2014, από εδώ...
Ο χρόνος δεν πέρασε ανεκμετάλλευτος. Γίνονταν αρκετά στην τάξη μας. Αρχή μας,...ό,τι ξεκινάμε, ολοκληρώνεται, στον καιρό του. Έτσι λοιπόν έφτασε στην ολοκλήρωσή του το συνεργατικό project που ξεκινήσαμε παρέα με το Γ2 τμήμα του 1ου Δημ. Σχ. Παπάγου. Ασχοληθήκαμε με την Ιστορία. και από κοινού κατασκευάσαμε ένα βιβλίο!
Με τη δική μας εικονοεκδοχή για τα μυθολογικά δρώμενα. Αυτό το βιβλίο δεν είναι ένα κοινό βιβλίο. Δε χρειάστηκε εκδότη. Δε χρειάστηκε καμιά μηχανή για να γεννηθεί. Χρειάστηκε συνεργασία όμως. Συνεργασία όλως όσων κατά τη γνώμη μας είναι ζωτικοί παράγοντες για τη μεγιστοποίηση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος. Και λειτούργησαν όλα όπως το σχεδιάσαμε και προσπαθήσαμε γι αυτά. 
Σας παρουσιάζουμε την τελική φάση της δημιουργικής μας συνεργασίας. Δεν υπάρχουν δευτεραγωνιστές αυτού του "έργου". Ο καθένας ήταν μόνο πρωταγωνιστής στον τομέα του. 
Τους ευχαριστούμε όλους! :-)
Έλαβαν λοιπόν μέρος:

  • Μερόπη Μανταίου - Δασκάλα της Γ τάξης,  14ο Δημ. Σχ. Ηρακλείου
  • Νικολέτα Ψιλού - Δασκάλα της Γ2 τάξης, 1ο Δημ. Σχ. Παπάγου
  • Έρη Σουρούνη, Εικαπιδευτικός Εικαστικών, 1ο Δημ. Σχ. Παπάγου
  • Γιώργος Γαμβρινός - Δ/ντής,  14ο Δημ. Σχ, Νέου Ηρακλείου
  • Οι μαθητές των... Γ τάξης 14ου Ηρακλείου και Γ2 τάξης 1ου Παπάγου 
  • Λία Ζαγκλαβίρα, Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 14ου Δημ. Σχ. Νέου Ηρακλείου
  • Μιχάλης Θαναηλάκης, επαγγελματίας στο χώρο των βιομηχανικών ειδών.    
  • ΞΥΛΟΤΕΧΝΙΚΗ, Κώστας Χριστόφορος
και για την ιστορία της Μυθολογίας...
14ο Ηρακλείου


1ο Παπάγου









Ο κ.Μιχάλης! Ο άνθρωπος που δίνει τη λύση
στα τεχνικά θέματα που δημιουργούνται στο
14ο Ηρακλείου. Έτσι κι αυτή τη φορά...
Μιχάλη,
τι βίδες χρειάζονται για να γίνει βιβλίο;
















Απλά πράγματα. Αυτές....
Έτοιμοι. Πάμε στο σπίτι για τη συναρμολόγηση


Πρέπει να σταθεροποιηθούν οι τέντες μαζί με το mdf.
Οι βίδες πρέπει να συγκρατήσουν και τα δύο υλικά




Όλα καλά. Μια παρατήρηση. 
Το τρυπάνι ζεσταινόταν πολύ καθώς 
περνούσε τα τεντόπανα (συνθετικά υλικά).
Λίγη απροσεξία και αποκτά κανείς  "παράσημο",
λόγω της θερμοκρασίας αυτής. 

Πλησιάζουμε στο στόχο. 


Μετράμε, σημαδεύουμε, βιδώνουμε. 






Το αποτέλεσμα της συνεργασίας,...
Εκπαιδευτικών, Μαθητών, Γονέων, Επαγγελματιών.  


3 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία ιδέα να δραματοποιήσετε τους θεούς του Ολύμπου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε, περιμένουμε τις αντίστοιχες δράσεις σας για να τις αναδημοσιεύσουμε!!!

      Διαγραφή
  2. Πολύ ὀμορφες και πρωτοποριακές οι ιδέες και οι δράσεις σας! Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...